Cum s-a văzut cazul Caracal la TV și de unde și-au luat românii „adevărul”
Cazul Caracal a devenit un fenomen național în luna august, iar televiziunile au profitat la maxim de acest lucru, un detaliu care s-a reflectat în audiențe.
În luna în care părea că se dezbat la televizor doar detalii despre cazul Caracal, afinitatea românilor pentru show-uri de dezbatere a explodat. Comparativ cu lunile anterioare, foarte mulți oameni au fost curioși în ceea ce privește noi informații legate de Gheorghe Dincă. Pornind de la acest set de circumstanțe, Pagina de Media a agregat audiențele pe luna august în clasamentul de mai jos.
România TV este lider național de audiență în ultima lună de vară, când vine vorba de talk show-uri. Postul TV a depășit detașat Antena 3 și a fost primul care a scos la iveală saltul semnificativ față de audiențele din iulie. Toți sunt de acord că acesta a fost influențat de cazul Caracal.
Serile la TV sunt dominate de emisiuni de dezbatere pe majoritatea posturilor de la noi. În august, subiectul principal care s-a discutat în cadrul acestor emisiuni a constat în crimele de la Caracal. Acest subiect a ajutat România TV să aibă o creștere de audiență atât de mare, încât a poziționat postul pe locul doi național, după Pro TV, pentru două tipuri de public.
La concurență, Antena 3 o duce în continuare destul de bine cu Sinteza Zilei, prezentată de Mihai Gâdea, dar valorile nu s-au apropiat de cele obținute de România TV. La nivel național, show-ul cu pricina a ocupat poziția cu numărul trei.
Asociind niște cifre acestui clasament, Sinteza Zilei a avut o medie de 531.000 de privitori în august, față de 397.000 în iulie. România Exclusiv a fost lider de audiență cu 738.000 de privitori, urmat de Punctul Culminant cu 654.000 de și România la raport. Toate trei sunt producții România TV.
În final, deși România TV are cele mai urmărite talk show-uri din România, în top 20, Antena 3 are mai multe producții.